Shaping Culture

 

Προσθήκη πρυμναίων δεστρών σε σκάφος Formula.
Παλεύοντας με τα θηρία...

Η αλλαγή των ούπα για τις δέστρες, λόγω εισροής νερού, ή υπερβολικής χαλάρωσης των τρυπών, είναι μια αρκετά κοινή και συνηθισμένη διαδικασία στο εργαστήριο b&w.

Η Formula του Άγγελου όμως, έχαιρε άκρας υγείας. Διέθετε τις standard τέσσερις δέστρες ελάχιστα μέσα από τις κόγχες του σκάφους, συν μία εσωτερική ("chicken" strap) στο κέντρο της πρύμνης. Το project του Άγγελου, ήθελε δύο νέα σετ ούπα για οπίσθιες δέστρες, τοποθετημένα στην πρύμνη.

Μια σύντομη συζήτηση ήταν αρκετή για να αποφασίσουμε από κοινού τις θέσεις των νέων ούπα.
Λίγες ημέρες αργότερα, το Lorch Division με 12 καινούριες τρύπες να κοσμούν το κατάστρωμά του εγκατέλειψε το b&w, ψάχνοντας κατάλληλες συνθήκες για δοκιμή…

Οι θέσεις καθορίστηκαν σε συμμετρία με την γραμμή του fin box και όχι τις αυτοκόλλητες μαύρες γραμμές.

Τα νέα ούπα, "οπλισμένα" με PVC 75/10, στεγανοποιημένα περιμετρικά και από κάτω, στις θέσεις τους.

Λαμιναρισμένα με τρεις επάλληλες στρώσεις fiberglass των 150gr. Ακολούθησε και τέταρτη, που τα κάλυψε ανά δύο.

Τα κατεστραμένα γραφικά αναπαράχθηκαν στο χέρι. Ακολούθησε τρίψιμο του χρώματος και αντιολίσθηση χωρίς pad.

Κλικ στις μικρές εικόνες για να τις δείτε μεγάλες επάνω

 

Ο λόγος όμως, στον εμπνευστή του project, Άγγελο Αβραμόπουλο:

"Λατρεύω τα σκάφη Formula για τις μοναδικές δυνατότητες που μου παρέχουν: Να ταξιδεύω σχεδόν παντού. Να καλύπτω τεράστιες αποστάσεις με μεγάλες ταχύτητες. Να νιώθω ασφάλεια στην ανοικτή θάλασσα, ακόμη και στην περίπτωση που ο αέρας θα κόψει εντελώς.

Τα Formula ταξιδεύουν ιδανικά από τους 12 έως τους 18 κόμβους. Προσωπικά ωστόσο, προτιμώ τους 20 κόμβους, λόγω σωματικού βάρους (90kg) ίσως και ιδιοσυγκρασίας.

Όταν τώρα ο αέρας είναι ακόμη πιο ισχυρός (25+ κόμβους), και το σκάφος ακολουθεί πρύμα πορεία, μπαίνει στο παιχνίδι η εσωτερική πίσω δέστρα, γνωστή και ως "chicken" strap. Αφαιρώντας πίεση από το φιν, παρέχει καλύτερο έλεγχο στο σκάφος με κάποιο κόστος σε ταχύτητα. Επίσης τοποθετεί το σώμα σε μια πιο όρθια και συνεπώς πιο κουραστική για μεγάλα διαστήματα θέση. Στην ήδη σύνθετη εξίσωση, προσθέστε το μήκος, τη σκληρότητα και το flex (ευκαμψία) του fin.

Το Lorch Division που έχω στην κατοχή μου, διέθετε μία μόνο, κεντρικά τοποθετημένη, εσωτερική δέστρα. Η χρήση της φέρνει σαν αποτέλεσμα αφαίρεση πίεσης από το φιν, αύξηση του ελέγχου, αλλά και απώλεια ταχύτητας. Για τον λόγο αυτό πιθανότατα, τα τελευταία μοντέλα των περισσότερων εταιριών διαθέτουν πλέον δύο εσωτερικές πίσω δέστρες, τοποθετημένες εκατέρωθεν του κεντρικού άξονα του σκάφους.

Ε, με όλα αυτά να τριγυρνούν στο μυαλό μου, δεν μπόρεσα να αντισταθώ στον πειρασμό να πειραματιστώ…

Συζητώντας με τον Κώστα από το boardsNwheels, αποφασίσαμε που θα έμπαιναν οι καινούριες δέστρες του Lorch. Δέκα ημέρες αργότερα, το κατάστρωμα του Lorch κοσμούσαν δύο εσωτερικές δέστρες με τρεις εγκάρσιες επιλογές τοποθέτησης για την κάθε μία και μια ελαφριά κλίση προς τον άξονα του σκάφους.

Το κατασκευαστικό κομμάτι πήγε πολύ καλά και οι πρώτες δοκιμές έδειξαν μια σωστά υπολογισμένη και στιβαρή κατασκευή.
Ικανοποιημένος από την πρώτη αυτή γεύση, επιφυλάσσομαι για μια ακόμη πιο βαθιά κριτική του αποτελέσματος μετά τον επόμενο αγώνα…"

Stay tuned...

Words: Κώστας Σταματάκος
Pics: boardsNwheels

www.boardsNwheels.gr > Projects > Formula board extra straps