"Δίαιτα" για το ποδήλατό μου, ή "διατροφή" για τον εαυτό μου;
Γραμμάριο κι ευρώ...
Τόσο… και κάποιες φορές μεγαλύτερο είναι το κόστος του κυνηγιού για ΤΟ ελαφρύτερο ποδήλατο. Το carbon και το τιτάνιο δίνουν και παίρνουν, ενώ οι περήφανοι ιδιοκτήτες γενικώς... δίνουν.
Όσο πλησιάζει η ζυγαριά στο όριο που επιτρέπει η τεχνολογία των υλικών, τόσο ανεβαίνει και το κόστος ανά γραμμάριο.
Ωστόσο, μην συμπεράνετε πως είμαστε τίποτε οπισθοδρομικοί τύποι, που προτιμάμε τα "βαρέα και ανθυγιεινά". Αντίθετα, μας αρέσουν τα ελαφριά και τεχνολογικά προηγμένα ποδήλατα.
Είναι βλέπετε αυτοί οι αναθεματισμένοι φυσικοί νόμοι, που δεν αφήνουν κανέναν να αδιαφορήσει για τα παραπανίσια κιλά. Ένα σχετικό μέτρο όμως, δεν έβλαψε ποτέ κανέναν και η τσέπη μας δεν θα αποτελέσει εξαίρεση.
Αγοράζοντας ένα ποδήλατο στην κατηγορία που θέλουμε, πιθανότατα το αρχικό βάρος του θα βρίσκεται σε αντίστοιχο επίπεδο με τα χρήματα που δώσαμε. Αν μετά την αγορά του, μας πιάσει η μανία του ελαφρώματος, το πιθανότερο είναι να ανέβουμε στα επίπεδα κόστους κάποιας ακριβότερης έκδοσης.
Το κέρδος όμως σε βάρος, δεν θα είναι το αντίστοιχο.
Συμπέρασμα πρώτο: Αν θες το πιο ελαφρύ ποδήλατο της παρέας, χώσε και πάρτο κατευθείαν. Τελικά θα σου έρθει φθηνότερα!
Γιατί όμως να κυνηγήσουμε με μανία το χαμηλότερο βάρος; Μα γιατί θα χρειάζόμαστε λιγότερη ενέργεια για να επιταχύνουμε, ή να ανέβουμε μια ανηφόρα. Αν δεν πρόκειται όμως να ξεκινήσουμε προπόνηση για το Giro d' Italia, ή το Tour de France, τότε 400-500 γραμμάρια δεν θα κάνουν και τρελή διαφορά στην κυριακάτικη βόλτα μας. Από την άλλη, 2-3 κιλά είναι αισθητά κάθε φορά που θέλουμε να επιταχύνουμε, ή να ανηφορίσουμε σβέλτα.
Συμπέρασμα δεύτερο: Καλύτερα να επικεντρωθούμε στα πολλά κιλά που αποφεύγονται σχετικά εύκολα και οικονομικά, παρά να κυνηγήσουμε τα λίγα γραμμάρια που απαιτούν ακριβά και ευαίσθητα στη χρήση εξαρτήματα.
Αν παρόλα αυτά, είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε βελτιώσεις που θα μειώσουν το βάρος του ποδηλάτου μας, θα είναι σοφό να ξεκινήσουμε από τα περιστρεφόμενα μέρη. Τροχοί, ελαστικά, δισκομανιβέλα, αλυσίδα και κασέτα είναι τα πρώτα βήματα. Όσο μεγαλύτερη η ακτίνα περιστροφής τόσο πιο αισθητό θα γίνει το ελάφρωμα κατά την κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι δύο ποδήλατα που ζυγίζουν το ίδιο αλλά το ένα έχει μισό κιλό ελαφρύτερα στεφάνια και ελαστικά, στο δρόμο θα έχει πολύ ελαφρύτερη αίσθηση.
Συμπέρασμα τρίτο: Ξεκινάμε τα "ελαφρώματα" από όσα αναφέραμε πιο πάνω πριν αγοράσουμε πανάκριβους λαιμούς, τιμόνια, και παλουκόσελα.
Ας έχουμε λοιπόν κατα νου ότι η προπόνηση, η σωστή διατροφή και το προσεγμένο στήσιμο του ποδηλάτου, θα μας βοηθήσει περισσότερο από τα "διαστημικά" καλούδια που έριξαν την ένδειξη στη ζυγαρία κατά λίγα γραμμάρια.
Words: Άρης Παπαπαναγής
Pics: the world wide web
www.boardsNwheels.gr > Άρθρα > Ποδήλατο > Γραμμάριο κι ευρώ