Σωστή χρήση και συντήρηση εξοπλισμού windsurf
Ο εξοπλισμός windsurf απαιτεί ελάχιστη συντήρηση κι αυτό είναι ένα σπουδαίο προσόν του αθλήματος. Απαιτεί βέβαια, όπως όλα, σωστή χρήση.
Όλοι έχουν κάτι να προτείνουν κι όπως παντού έτσι και στο windsurf υπάρχουν αυτοί που το παρακάνουν κι εκείνοι που δεν… κάνουν!
Παραθέτω τις δικές μου προτάσεις με κάθε επιφύλαξη. Στόχος η καλύτερη δυνατή διάρκεια του εξοπλισμού στον χρόνο, με την απολύτως απαραίτητη ενασχόληση.
Σκάφος:
Μόλις αποκτήσουμε ένα καινούριο ή μεταχειρισμένο σκάφος:
1. Το ζυγίζουμε με και χωρίς δέστρες και σημειώνουμε την μέτρηση κάπου όπου θα την βρούμε όταν χρειαστεί.
2. Βάζουμε δίπλα στο serial number του σκάφους την ταυτότητά μας και την απόδειξη αγοράς και τα φωτογραφίζουμε. Η φωτό αυτή θα είναι πολύτιμη αν μας κλέψουν το σκάφος και κατά τύχη το βρούμε!
3. Βιδώνουμε τις δέστρες προσεκτικά και γερά με το κατάλληλο κατσαβίδι. Συνήθως Philips 3άρι. Θυμόμαστε να τις ξανασφίξουμε μετά το πρώτο σέσιον και κάθε τόσο. Έτσι προστατεύουμε τα inserts των δεστρών από "ξεμασχάλιασμα".
4. Ελέγχουμε εάν η δίοδος της βαλβίδας είναι ανοικτή κάτω από την βίδα. Καμιά φορά φράζει κατά την κατασκευή του σκάφους και ξεχνούν να την ανοίξουν!
Γενικά:
5. Ελέγχουμε το τσιμουχάκι της βίδας να είναι σε καλή κατάσταση και το αλλάζουμε τακτικά. Έχει ελάχιστο κόστος και εγγυάται τη στεγανότητα του σκάφους μας.
6. Μεγάλη προσοχή στο ζήτημα της βίδας. Το σωστό είναι να υπάρχει βίδα πάνω στο σκάφος και να είναι βιδωμένη μόνον όταν κάνουμε windsurf, ή το σκάφος βρίσκεται σε υγρό περιβάλλον. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, βίδα βγαλμένη και τοποθετημένη μέσα στην πίσω δέστρα από την κάτω μεριά. Στην περίπτωση που μπούμε χωρίς να την βιδώσουμε, θα το πάρουμε χαμπάρι μόλις μπούμε στην πίσω δέστρα κι όχι μετά από μιάμιση ώρα… Τακτικός έλεγχος με μπατονέτα στην οπή της βαλβίδας για υγρασίες.
7. Το σκάφος δεν χρειάζεται πλύσιμο. Ποτέ! Καλό στέγνωμα χρειάζεται, έξω από τσάντες, μακριά από πηγές θερμότητας και υγρασίες. Ίσως οι δέστρες να κέρδιζαν μερικούς επιπλέον μήνες ζωής, αλλά κατά την γνώμη μου δεν αξίζει ούτε ο κόπος, ούτε το νερό.
8. Ο πιο σίγουρος δρόμος για σπασμένο σκάφος, είναι το "καραόβερ" πανί...
Πανί:
1. Τα περισσότερα πανιά τσακίζουν για πλάκα, συνήθως στο τύλιγμα! Καλό είναι να ξεπεράσουμε αυτό το ψυχολογικό βάσανο, καθώς η πράξη έχει δείξει πως ένα πανί τρυπάει όταν είναι η ώρα του, είτε έχει τσακίσματα είτε όχι. Τα δε βαθουλώματα, δεν τρυπάνε σχεδόν ποτέ.
2. Τα πανιά δεν χρειάζονται πλύσιμο. Ποτέ! Μέχρι να ξεφτίσουν τα υφασμάτινα κομμάτια από το αλάτι, τα film θα έχουν πεθάνει δυο φορές, εκτός κι αν κάνουμε σερφ στην Ολλανδία… που δεν έχει ήλιο. Εκεί όμως, ούτως ή άλλως, τα ξεπλένει η βροχή.
3. Τα πανιά σιχαίνονται τον ήλιο. Δεν τα αφήνουμε ποτέ στην παραλία κάτω από τον ήλιο γιατί όταν η ακτινοβολία πέφτει κάθετα πάνω τους, ξεραίνονται τα film με ταχείς ρυθμούς. Maximum δέκα λεπτά, κι αυτά με τύψεις. Σκιές υπάρχουν πολλές, κάτω από αμάξια, δέντρα, μουσαμάδες, ή ακόμη καλύτερα μέσα στη θήκη τους.
4. Πολύς κόσμος δεν ασχολείται ποτέ με τις μπανέλες των πανιών του. Κακώς!
5. Ο πιο σίγουρος δρόμος για τρύπιο πανί, είναι το "καραόβερ" πανί…
Μάτσα:
1. Σωστό σφίξιμο της "κεφαλής".
2. Σωστό σφίξιμο του κουμπώματος της "κεφαλής".
3. Προσεκτικό κλείσιμο των κλιπς του ακρόματσου.
4. Καλό σφίξιμο των γατζόσχοινων, υπόσχεται λιγότερες φθορές στο γκριπ.
5. Αποθηκεύουμε πάντα με το ακρόματσο κλειστό και κουμπωμένο.
6. Προσοχή στην ψιλή άμμο. Τρυπώνει παντού και σφηνώνει γερά.
7. Όταν δεν ανοιγοκλείνει εύκολα, εσωτερικό πλύσιμο με ζεστό νερό. Αν η κατάσταση είναι δράμα, εσωτερικό πλύσιμο με ζεστό νερό και ξύδι.
8. Ο πιο σίγουρος δρόμος για στραβή ή κομμένη μάτσα, είναι το "καραόβερ" πανί…
Κατάρτι:
1. Το carbon σιχαίνεται τον ήλιο!
2. Το carbon είναι ευαίσθητο στην διάτρηση και τη θλήψη! Προσοχή στην παραλία, στο φόρτωσε - ξεφόρτωσε, στην αποθήκη κλπ.
3. Πλύσιμο δεν θέλει ποτέ.
4. Τακτικά ελέγχουμε τις εσωτερικές και εξωτερικές τάπες. Αν το άλμπουρο γεμίζει νερά, βαραίνει χωρίς λόγο και δεν επιπλέει.
5. Ο πιο σίγουρος δρόμος για σπασμένο κατάρτι, είναι τα "πλυντήρια" και το "καραόβερ" πανί...
Φιν:
1. Τρίβουμε τα μικροχτυπήματα με ψιλό γυαλόχαρτο για να δουλεύει καλά, χωρίς spin outs.
2. Αλλάζουμε τις σταυρόβιδες με άλλεν, που δεν χαλάνε ποτέ, αλλά προσέχουμε να μην το παρακάνουμε στο σφίξιμο. Βάζουμε πάντοτε ελαστική ροδέλα κάτω από την μεταλλική (εξαιρούνται τα US).
3. Δεν φορτώνουμε το σανίδι στην σχάρα του αυτοκινήτου με το φινάκι, γιατί αν μας φύγει θα σπάσει πολύ χειρότερα...
Χαζό Tip:
Πλένουμε τα πάντα με άφθονο νερό, τα στεγνώνουμε με βαμβακερή πετσέτα και καθαρίζουμε και το αμάξι, όταν θέλουμε να φυσήξει σίγουρα μέσα στις επόμενες δύο ημέρες...
Words: Κώστας Σταματάκος
Pics: the world wide web
www.boardsNwheels.gr > Άρθρα > Windsurf > Χρήση και συντήρηση εξοπλισμού