Custom shaped, Carbon nose protectors by boardsNwheels.
Για να μην σας τη σπάει… ο Καταπέλτης!
Όσοι κάνουμε windsurf γνωρίζουμε καλά, πως η πιο κοινή και σπαστική ζημιά σε ένα σανίδι, είναι το σπάσιμο της μύτης από Καταπέλτη. Κάθε φορά που "τρώμε" έναν, κολυμπάμε βιαστικά προς τη μύτη του σκάφους, ελπίζοντας να την έχουμε γλιτώσει, να παραμένει άθικτη. Κάποιες φορές όμως, πριν καν δούμε τι έχει συμβεί… ξέρουμε.
Από ένα μικρό κρακ στη λεία επιφάνεια του nose, μέχρι το σύνδρομο "μεντεσές", όπου η μύτη κρέμεται από μερικές κλωστές, ο άτιμος Καταπέλτης μπορεί να μας τη σπάσει! Όχι μόνο τη μύτη, αλλά και την όρεξη, αφού αν θέλουμε να προστατέψουμε το σανίδι από τα νερά, πρέπει να διακόψουμε το session, να βγούμε παραλία, να δώσουμε κάποιου είδους πρώτες βοήθειες στο σανίδι μας και σύντομα να το πάμε στο "συνεργείο" για επισκευή.
Υπάρχουν δυο τρόποι για να αποφύγουμε τους καταπέλτες: η βελτίωση της τεχνικής μας και η βελτίωση της τεχνικής μας. Και αυτό είναι ότι καλύτερο μπορούμε να προτείνουμε σαν μάστορες-windsurfers!
Αν παρόλα αυτά ο καταπέλτης δεν αποφευχθεί, για να μειώσουμε τις σπασμένες μύτες, υπάρχουν πολλοί και διάφοροι τρόποι με μικρή έως μεγάλη αποτελεσματικότητα:
- Επιλέγουμε σκάφη με αξιόλογη κατασκευή και σωστό sandwich.
- Μαθαίνουμε να "κατευθύνουμε" τον καταπέλτη μακριά από τη μύτη.
- Χρησιμοποιούμε κάποιο εξάρτημα τύπου "deviator", που κατευθύνει τον καταπέλτη μακριά από τη μύτη.
- Επενδύουμε το άλμπουρο και το "κεφάλι" της μάτσας με κάποιο κατάλληλο προστατευτικό. Mast protector - boom protector.
- Επενδύουμε τη μύτη του σκάφους με κάποιο εμπορικά διαθέσιμο nose protector από αφρώδες υλικό. Μια εταιρία που φτιάχνει συμπαθητικά τέτοια, είναι η Unifiber.
- Επιλέγουμε ένα σκάφος που φέρει από το εργοστάσιο τον δικό του προτέκτορα. Τέτοια σανίδια βρίσκουμε συνήθως από windsurf clubs και οι προτέκτορες είναι κατασκευασμένοι από fiberglass και πολυεστέρα.
- Φτιάχνουμε μόνοι μας κάτι αυτοσχέδιο· από αφρώδες υλικό, από καπλαμά, ή κάτι άλλο, ανάλογα το μεράκι και την ευρηματικότητά μας.
Κι αν τίποτε από όλα αυτά δεν δουλέψει ικανοποιητικά, ή αν είμαστε πολύ μερακλήδες, ή αν πρόκειται για ένα ακριβό, ολοκαίνουριο σκάφος που θέλουμε να διατηρήσει τη "γαλλική" μυτούλα του για πολύ καιρό, φτιάχνουμε ένα χειροποίητο, custom shaped, carbon nose protector στο bNw.
- Τι σημαίνει "custom shaped";
Οι προτέκτορες του bNw φτιάχνονται για το συγκεκριμένο σκάφος στο οποίο θα φορεθούν. Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός τους, το σχήμα τους και η τελική εμφάνισή τους, προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη του σανιδιού. Σε σανίδι αρχαρίου θα δοθεί έμφαση στην αντοχή· σε ένα hi-tech slalom σκάφος θα δοθεί έμφαση στο ελάχιστο μέγεθος και βάρος. Επίσης, η μέθοδος κατασκευής εγγυάται απόλυτη εφαρμογή, που είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη απόδοση.
- Από τι υλικά είναι φτιαγμένος;
Οι προτέκτορες του bNw κατασκευάζονται από τα καταλληλότερα υλικά. Επιλέγονται διαφορετικών βαρών και πλέξεων carbon υφάσματα σε ποσοστό 80-95% (η συνταγή είναι μυστική, όπως του Drambuie). Το υπόλοιπο 5-20% συμπληρώνεται από fiberglass υφάσματα, που προσθέτουν την απαιτούμενη ελαστικότητα στο σύνολο. Οι ρητίνες είναι βέβαια εποξικές, ανθεκτικές στην υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου. Ο προτέκτορας, τοποθετείται στο σανίδι με ειδική ελαστική πολυουρεθανική κόλλα, κατάλληλη για θαλάσσιο περιβάλλον, και με τρόπο τέτοιο ώστε να αποφεύγονται (σε μεγάλο βαθμό) τα φαινόμενα ώσμωσης.
- Πόσο στοιχίζει σε χρήμα και χρόνο;
Για να ολοκληρωθεί ένα custom shaped, carbon nose protector απαιτούνται από 4-7 ημέρες, ανάλογα τις λεπτομέρειες της βαφής και το φόρτο εργασίας μας. Στοιχίζουν 200€.
- Τα πλεονεκτήματα του carbon protector του bNw:
- Είναι πολύ ανθεκτικός στα χτυπήματα από τη φύση του! Είναι σκληρός και σπάει πολύ δύσκολα. Να μην το γρουσουζέψουμε, δεν έχει ακόμη σπάσει κάποιος. Κι αν σπάσει, επισκευάζεται!
- Έχει τέλεια εφαρμογή στο nose, κι αυτό διαμοιράζει την ενέργεια της κρούσης σε πολύ μεγαλύτερη επιφάνεια του σκάφους από ότι συμβαίνει χωρίς αυτόν, ή με προτέκτορες άλλου τύπου, είτε μαλακούς, είτε με μέτρια εφαρμογή.
- Είναι ιδιαίτερα ελαφρύς με τελικό βάρος από 170-250gr· ενδεικτικά, 50-70% ελαφρύτερος από τους εργοστασιακούς από πολυεστέρα.
- Μπορεί να θεωρηθεί από "όχι άσχημος" έως και όμορφος, ανάλογα τα γούστα!
Οι διαστάσεις του protector προσαρμόζονται στο shape του κάθε σκάφους. |
Ένα πανέμορφο, ολοκαίνουριο σκάφος, ασκεί πίεση στον ιδιοκτήτη να προστατέψει το nose. |
Σε κάποια σανίδια, μπορεί να πει κανείς ότι ένα καλοσχεδιασμένο nose protector σχεδόν ταιριάζει. |
Το πλάτος του προτέκτορα αυξάνεται στα σκάφη όπου το mast box κάθεται "βαθιά" στο deck. |
Το shape του προτέκτορα δένει κατά το δυνατόν αρμονικά με τις γραμμές του σανιδιού. |
Αν και το πορτοκαλί fluo της JP είναι μια δυσεύρετη απόχρωηση, το αποτέλεσμα είναι συμπαθητικό. |
Από την κάτω μεριά, αφήνεται εσκεμμένα "ανοικτός", ώστε να επιτρέπει εκτόνωση της ενέργειας. |
Pleasing to the eye, if I might say so. Το συγκεκριμένο Starboard ήρθε κατευθείαν από την κούτα... |
Διακρίνεται ένα protector για RRD, στο οποίο ενσωματώθηκαν και τα ασπρόμαυρα graphics του nose. |
Κλικ στις μικρές φωτό για να εμφανιστούν μεγάλες επάνω. |
- Τα μειονεκτήματα του:
- Είναι ακριβός.
- Απαιτείται η παρουσία του σανιδιού στο εργαστήριο.
- Είναι ακριβός.
ΥΓ.
Στο bNw διαθέτουμε μια πλήρη γκάμα nose protectors: τον κλασσικό από αφρώδες της Unifiber, έναν ακόμη πιο οικονομικό από αφρώδες EVA που φτιάχνεται στα μέτρα του δικού σας σανιδιού και φυσικά τους carbon που συζητάμε τόση ώρα. Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για αυτόν που ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες.
Words: Κώστας Σταματάκος
Pix: Αρχείο bNw.
www.boardsNwheels.gr > Projects > Carbon Nose Protectors by bNw