Η "αυστηρή" θεωρία...
Η διαδρομή από τη στιγμή της απόφασης, μέχρι τη στιγμή της "καθέλκυσης" είναι μακριά. Απαιτεί χρόνο, χρήματα, ισχυρή βούληση, αρκετή μελέτη των ελάχιστων διαθέσιμων πληροφοριών και πολλή σκέψη γύρω από αυτές. Στόχος του άρθρου, είναι να μπολιάσει μερικούς ακόμη σερφάδες με το "όνειρο" της κατασκευής ενός χειροποίητου "σπιτικού" σκάφους και να σκιαγραφήσει αδρά την διαδρομή, που εγώ προσωπικά ακολούθησα. Μια διαδρομή γεμάτη λάθη και αστοχίες είναι η αλήθεια, που όμως απέδωσε ανεκτίμητα ψήγματα γνώσης και κατανόησης, γύρω από την ουσία ενός σκάφους του windsurf. Ας την περπατήσουμε.
1) Επιλέγοντας σκάφος.
Πρώτα διαλέγουμε το είδος του σκάφους που θέλουμε να κατασκευάσουμε και ερευνούμε τα χαρακτηριστικά (διαστάσεις και υλικά κατασκευής) των μοντέλων που επικρατούν, ή εκείνων που συγκεκριμένα μας ενδιαφέρουν. Καλό είναι να έχουμε δοκιμάσει κάποια σκάφη και να προσπαθήσουμε να αντιστοιχίσουμε τα θετικά και αρνητικά (κατά το γούστο μας) στοιχεία τους, με συγκεκριμένα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά (υλικά, shape, πρόσθετα), ώστε να τα επιδιώξουμε, ή να τα αποφύγουμε κατά την δική μας κατασκευή.
Κάποια στιγμή έπεσε στα χέρια μου ένα Skate 99. Πολύ ωραίο, διασκεδαστικό σκάφος ακόμη και για κάποιον που δεν κάνει freestyle, αλλά αρέσκεται να δοκιμάζει συχνά μανούβρες, παρά να ταξιδεύει μεγάλες πορείες. Πλανάρισμα άμεσο, επιτάχυνση ευχάριστη, ταχύτητα υπεραρκετή, ωραίο στρίψιμο, εύκολο ποπ, καλοζυγισμένο shape. Αρνητικό για τα γούστα και τις απαιτήσεις μου δεν μπόρεσα να βρω. Με συνοπτικές λοιπόν διαδικασίες, το Fanatic Skate του 2012 επελέγη ως δωρητής σχήματος! Το συγκεκριμένο "Καστομάκι", θέλησα να έχει λίγο περισσότερο όγκο, ο οποίος όμως θα προερχόταν από μεγαλύτερο ύψος του σκάφους και όχι μήκος, ή πλάτος. Στόχος, ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών πλεύσης, με μεγαλύτερη επίπλευση.
Αφού καταλήξουμε στο σκάφος ή τα σκάφη, τα χαρακτηριστικά των οποίων θέλουμε να δώσουμε στο δικό μας, πρέπει να βρούμε κάποιον ιδιοκτήτη τέτοιου σκάφους, πρόθυμο να μας το δανείσει για λίγες μέρες, προς μελέτη και κατασκευή των πατρόν.
Είχα την τύχη να μελετήσω το συγκεκριμένο Skate τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά (βλ. φωτό επάνω), οπότε απέκτησα μια καλή εικόνα για τη δομή του και τα υλικά που το αποτελούν. Τα πράγματα ωστόσο δεν ήταν τόσο απλά, αφού λίγα μόνο υλικά διατρέχουν το σκάφος σε όλη του την επιφάνεια. Αντίθετα, τα περισσότερα από αυτά εμφανίζονται κατά τόπους, υπό μορφή ενισχύσεων σε νευραλγικά σημεία, όπως τα inserts, το nose και η περιοχή κάτω από τα πατάκια.
Το Skate, από μέσα προς τα έξω, αποτελούνταν χοντρικά από έναν πυρήνα EPS, ελαφρύ fiberglass, ελαφρύ PVC των 2mm, ελαφρύ Fiberglass, και μία στρώση Carbon Kevlar έξω-έξω. Κατά τόπους, υπήρχαν ενισχύσεις από ξύλο σε μορφή καπλαμά, και επιπλέον fiberglass. Το βάρος του σκάφους χωρίς δέστρες, και πατάκι, ήταν στα 6.100gr. Το τελικό του βάρος, έτοιμο να μπει στο νερό (χωρίς φινάκι πάντα) στα 6.850gr.
Σελίδα:
Προηγούμενη > 0 > 1 > 2 > 3 > 4 > 5 > 6 > 7 > 8 > Επόμενη
www.boardsNwheels.gr > Special Projects > Custom board building